‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

چگونه قدرت بیان خودرا بالا ببریم

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۵۰ ب.ظ

چــگونه قـــدرت بیان خــود را بالا بــبریم و مطالبمان را راحــت تر بـیان کــنیم؟

پاسخ: معمولاً دو علت می تواند توانایی قدرت بیان ما را افزایش یا کاهش دهد:

1. بازداری های عاطفی و درونی

2. عدم کفایت خزانه لغت در ذهن

اما آنچه در باب مسایل روانی مطرح می شود بیشتر به گــزینه اول مرتبــط است آدم هایی که از کودکی در خانواده هایی بزرگ شده اند که ابراز احساسات در آن رایج نبـوده و افراد در ارتباط با یکدیگر در حیــطه احساسات کــلامی هزینــه ای نداشته اند. در بروز درونیـات خود دچار مـشکل می شوند. این مــوضوع به ایـن معـنا نیـست که آنان احساسات کمی هـم داشته باشند. نه. بــلکه آنها با شیــوه های ابــراز احـساسات آشنا نبوده و از نوعی بـازداری و کـنترل شـدید احــساسات و عـواطـف بـــرخــوردارنــــد.
ابراز احساسات جنسیت نمی شناسد و می تواند سوپاپ اطمیــنانی برای ســلامت روان اشخــاص باشد.

لـذا برای بر طرف کردن این مشکل نیاز است تا فرد با پذیرشی که برای خود به وجود می آورد به تدریج مهارت های بازگّّّویی درونـیات و ذهـنـیات و رازهــای شخصی را در حد عادی و معمول بیاموزد. افـراد در اطـراف خود دارای حـریم های شخصی نامرئی هستند. ضخامت این حریم شخصی در افراد مختلف متفاوت اسـت در برخی خیلی نـازک و در برخی دیگر بـسیار ضخـیم است. افـرادی کـه حریم های بسیار نازک دارند اسرار زیادی از خود را برای دیگران فاش می کنند و مسلـماً گاهی نیز به دلیـل ایـن فـاش سازی مورد سو استفـاده قرار می گیـرند و افرادی که حریم های ضخیمی دارند در برقراری ارتبـاط با دیگران دچار شکــل می گــردنـدماچ

بنـابراین حفظ تعادل در این حریم شخصی می تواند انسان را در سلامت بهینه نگه دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

فن سخنوری

چگونه قدرت بیان خودرابالاببریم

نظرات  (۱)

۰۸ دی ۹۴ ، ۱۵:۰۱ محمد حسین
سلام دوست عزیز خوبی؟ منم مثل تو تو بیان وبلاگ داشتم اما از سرعت کم و امکانات پایین پولی خسته شدم
تو گوگل گشتم دنبال یه وبلاگدهی خوب که چشمم به بین بلاگ خرد از همه لحاظ امکاناتش بیشتر از بیان
من که گفتم نصف عمرم هدر رفته تو بیان حالا دارم یه سایت اختصاصی کار میکنم
بیا اونجا منم سایت دارم بهت کمک میکنم
http://nex2tafrih.binblog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی