‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است


 وقتی صحبت از عادت‌های رفتاری نادرست می‌شود، بیشتر افراد مواردی مانند سیگار کشیدن، جویدن ناخن، دوچرخه سواری بدون کلاه کاسکت و غیره را به خاطر می آورند.

 
کنار گذاشتن این 4 عادت مطالعه ای اشتباه قادر خواهید بود میزان یادگیری خود را افزایش داده و نمره ای را که دوست دارید کسب کنید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۱
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

   رشد یک پروسه پیچیده و تحت تاثیر توان ژنتیک, عملکرد سیستم غدد اندوکرین,، وضعیت تغذیه ای, سطح فعالیت فیزیکی و وجود یا عدم وجود بیماری های مزمن است. اختلال در هر یک از این موارد می تواند، باعث نقص رشد و کوتاهی قد شود. استفاده منظم از چارت رشد و ثبت سریال قد از دوران شیرخوارگی کلید تشخیص رشد غیرطبیعی و شروع اقدامات پیشگیرانه و درمانی است.جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادمه مطلب مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۳۹
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

 درمان با ورزش, کار با کامپیوتر, ارگونومی بدن


عضلات دست پس از استفاده طولانی و بیش از حد از ماوس رایانه خسته می‌شوند. افرادی که با رایانه کار می‌کنند زمان زیادی را صرف تایپ کردن و استفاده از ماوس می‌کنند.چنان چه مایلید تا بدانید چگونه باید به عضلات دست خود استراحت دهیم به ادامه مطلب بروید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۳۸
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۰
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۴
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

اگر دانش‌آموزی معدل نمراتش یک نمره کاهش پیدا کند، دچار افت تحصیلی نشده است. یادمان باشد که کاهش نمره دلیل دارد و صرفاً کم‌کاری دانش‌آموز نیست.

یک روانشناس با اشاره به نحوه محاسبه افت تحصیلی در دانش‌آموزان، کم شدن نمره در یک یا دو درس را افت تحصیلی ندانست و از والدین خواست در مواجهه با این پدیده شرایط عاطفی و ذهنی فرزند و جو حاکم در منزل را بررسی کنند. افت تحصیلی با اینکه دانش‌آموز نمره‌اش کم شود، متفاوت است.

کم شدن نمره در یک یا دو درس افت تحصیلی محسوب نمی شود و برای افت تحصیلی باید میانگین نمرات دانش‌آموز در دو ترم متوالی دچار افت معنادار باشد، یعنی معدل پایان ترم 2.5 تا 3.5 نمره کاهش داشته باشد.

اگر دانش‌آموزی معدل نمراتش یک نمره کاهش پیدا کند، دچار افت تحصیلی نشده است. یادمان باشد که کاهش نمره دلیل دارد و صرفاً کم‌کاری دانش‌آموز نیست.   والدین در این هنگام باید شرایط خواب، تغذیه و جو حاکم بر خانه را بررسی کنند و ببینند که آیا به لحاظ عاطفی، احساسی و ذهنی برای فرزندشان اتفاقی افتاده است یا خیر. 

 اگر کنجکاوید تا چگونه بعد از افت تحصیلی کودکانمان انها را راه نمایی کنیم به ادامه مطلب بروید

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۷
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۳
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

حتما شما هم مثل خیلی از محصل ها و دانشجویان، چرت زدن سر کلاس را تجربه کرده اید و تصور روشنی از این اتفاق در ذهن تان دارید. احتمالا تا الان شما به شیوه ها و روش های منحصر به فرد خودتان خواب آلودگی را ضربه فنی کرده اید و آن را از پا انداخته اید. البته اگر دل تان آمده باشد این کار را انجام بدهید؛ چون در آن لحظه هایی که تمایل داریم چرت بزنیم، آنقدر حال مان خوش است که دل کندن از آن حال، اراده آهنین می خواهد و مرد کهن! برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۱۰
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

دستان شما نشان دهنده وضعیت سلامتیتان است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۳
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی


 

خیلی‌ها را می‌بینید که در مدرسه بهترین نمره‌ها را می‌گیرند چون فهمیده‌اند که قبل از امتحان چطور درس بخوانند که سر جلسه مطالب در ذهنشان باشد اما خوب معمولاً بعد از امتحان همه آنها را فراموش می‌کنند. این روش درس خواندن، حفظ کردن است نه یاد گرفتن. این دو با هم فرق دارند و همین تفاوت است که سیستم آموزشی را به سیستمی موفق یا ناموفق تبدیل می‌کند. حفظ کردن مطالب باعث می‌شود چیزی را بدانید اما یاد گرفتن مطالب باعث می‌شود آن را درک کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۲۷
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی