‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است


بیشتر افراد موفق برای رسیدن به موفقیت عادت های مناسبی داشته اند. معمولا عادت افراد موفق بخش زیادی و ۹۵ درصد از رفتار آن ها را شکل می دهد. می گویند هر چیزی که تاکنون هستید و هر آنچه در آینده خواهید شد، بسته به عادت هایی است که در خودتان شکل می دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۳
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی


Image result for ‫آغاز امامت حضرت مهدی‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۰:۳۰
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

هر کسی شیوه ی مخصوص به خود را برای شروع روز جدید دارد. بعد از خاموش کردن آلارم ساعت، در برابر وسوسه ی چک کردن ایمیل یا سر زدن به شبکه های اجتماعی مقاومت کنید. این یک قدم مهم برای شروع یک روز خوب است.

 

در واقع بسیاری از عاداتی که باعث می شوند تا روز خوب و پر بازدهی داشته باشید، فقط حدود ٥ دقیقه زمان شما را می گیرند. حال ببینیم چگونه روزتان را با موفقیت آغاز کنید و همین روال را تا هنگامی که شب به رختخواب بر می گردید، حفظ نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۱
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی


جدیدا نمی توانم درست تمرکز کنم و اصلا به چیزی توجه و دقت نمی کنم. مثلا چهره افراد را خیلی زود فراموش می کنم و موقع کار کردن چون روزانه باید کارهای زیادی را پیگیری کنم به علت زیادی کارها نمی توانم روی آنها تمرکز کنم و گاهی اوقات اشتباه می کنم و در کل دقتم کم شده و اشتباهاتم زیاد و حتی در حین نماز هم فکرم هزار جا میرود. لطفا من را راهنمایی بفرمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۴
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۰۹
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

 

درس خواندن در شب‌های امتحان یکی از معضلات تاریخی دانشجویان و دانش‌آموزان است. بخصوص آن‌هایی که زمان مفید طول ترم را از دست داده‌اند و حالا با زمانی محدود و حجم بالای درس‌ها مواجه‌اند. راهکارها و روش‌های درس خواندن برای موفقیت در امتحانات را در ادامه بخوانید.

به نظر می‌رسید که دانشجویان در سال‌های اخیر یاد گرفته‌اند درس خواندن منحصر به شب امتحان است! آن‌ها با توسل به ریتالین و کافئین شب را بیدار می‌مانند تا فقط برای دو هفته درسخوان به نظر برسند. از طرف دیگر استرس جزو جدا ناشدنی خیلی از دانشجویان در دوران امتحانات است.


مطالعات متعدد روی الگوی خواب دانشجویان ثابت کرده است که شب بیداری و درس خواندن تا پاسی از شب نه تنها مفید نیست بلکه اثرات بسیار مخربی می‌تواند برجای بگذارد. در این گزارش به نقل از روزنامه یونیورسیتی هرالد، پنج راه‌حل ساده برای مدیریت زمان و مطالعه مفید در آستانه فصل امتحانات توصیه شده که همراه با یک راه حل برای مدیریت استرس به موفقیتتان در امتحانات کمک می‌کند:

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۲۹
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی


ارزش وقت

از زمان خود به طرز موثرتری بهره ببرید‎

 

دنیای مدرن مملو از آموختنی‌ها، ماجراجویی‌های قابل کشف و افراد جدید برای ملاقات است. اما با این همه مشغله چطور زمان کافی برای تمام این کارها بیابیم؟

 

در اینجا نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که کمک می‌کند تا از زمان خود به طرز موثرتری بهره ببرید و حتی در طی روز، هفته و ماه وقت اضافی نیز داشته باشید.

 

تمام برنامه‌ها و اهداف روزانه خود را یادداشت کنید، حتی اگر مطمئن هستید که آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

 

لیستی از کارهای روزانه خود، از قبیل مطالبی که قصد دارید بخوانید، فیلم‌هایی که باید ببینید، کارها، پروژه‌ها، کارهای روزانه و غیره تهیه کنید.

 

تهیه لیستی از آنچه باید بخرید و یا حتی لیستی از آرزوهایتان نیز عادتی ساده و در عین‌حال مفید است. همین امر کمک می‌کند تا روز خود را با برنامه آغاز کنید و به طور قطع هیچ فعالیت مهمی از قلم نمی‌افتد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۴:۱۵
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی



پیامک ربیع الاول,اس ام اس تبریک ربیع الاول

 

فرا رسیدن ماه شریف و پرخیر و برکت ربیع الاول را به امام زمان(عج) و شما دوستان تبریک عرض می کنیم

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۴:۰۶
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

همان گونه که خواب کافی و به اندازه شبانه برای بدن مفید است، سحرخیزی نیز می‌تواند فواید چشمگیری برای رژیم غذایی، ظاهر و حتی شغل شما داشته باشد. در ادامه با برخی از فواید سحرخیزی بیشتر آشنا می‌شویم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۲۱:۰۳
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

برای مطالعه مناسب باید قبل از آن استراحت مناسب داشته باشید و نکات زیر را برای افزایش راندمان رعایت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۵ ، ۱۴:۴۲
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی