‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است



اگر چه برای روزه‌داران واقعی فواید روزه از نظر آثاری که بر جسم آنها دارد اهمیت کمتری نسبت به آثار روحی آن دارد اما به هر حال در روایات بر این نکته تأکید شده است که گذشته از آثار معنوی، روزه ماه رمضان در سلامت جسمی روزه‌داران هم مؤثر است.

فراموش نشود، تنها در شرایطی می‌توان انتظار داشت روزه‌دار سلامت جسم و روح را به دست آورد که مطابق اصول صحیحی رفتار کند؛ مثلا روزه می‌تواند با کاهش وزن بدن، سبب کاهش فشار بر مفاصل استخوانی پا، کمر و سایر اندام‌ها شود؛ البته درصورتی که شخص روزه‌دار، در خوردن افطاری و سحری طوری زیاده روی نکند که بعد از پایان ماه رمضان اضافه وزن پیدا کند. نکته حائز اهمیت این است که چرا اگر قرار است کمتر بخوریم و کمتر بیاشامیم برخی از ما در پایان ماه رمضان اضافه وزن پیدا می‌کنیم؟بدون شک یک جای کار مشکل دارد و آن، این است که نمی‌دانیم چه بخوریم، کی بخوریم و چطور بخوریم...!

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۵
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

بوی بد دهان برای همه ما ناخوشایند است؛ نه تنها برای خودمان، بلکه برای اطرافیا نمان نیز. این مشکل اگر درمان نشود،سبب بروز مشکلاتی در روابط  میان افراد نیز خواهد شد.

 اگرچه بزاق دهان نوعی خمیردندان طبیعی محسوب می شود، ولی گاهی این خمیردندان طبیعی کفایت نمی کند و مجبورید به توصیه های زیر پناه ببرید. اما  اگر توصیه های زیر هم نتوانست مشکلتان را رفع کند، احتمالا منشابوی بد دهانتان دستگاه گوار ش است و باید بروید سراغ نسخه ای دیگر.
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۹
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

اس ام اس ماه مبارک رمضان 

کاش در این رمضان لایق دیدار شویم. *** سحری با نظر لطف تو بیدارشویم

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۱
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۷
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

چگونه اوقات فراغت تابستان را برنامه ریزی کنیم؟

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۵
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

این روز ها مسئله هایی مانند آلودگی هوا ، افزودنی های شیمیایی و شیوه های غلط زندگی باعث بروز نگرانی در افراد زیادی شده و باعث این شده که تصمیم بگیرند از برنامه غذایی مناسب با این شرایط استفاده کنند. در ادامه درمورد اینکه چگونه یک برنامه غذایی کامل داشته باشیم صحبت خواهیم کرد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۶
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی