‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

چگونه درس ادبیات رامطالعه کنیم

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

راهکارمطالعه ادبیات

املای لغات

تک تک گروه کلماتی که توی زبان فارسی ۲ و ۳ هست&مهم ان.درسته که زبان فارسی ۲ جز کنکور نیست ولی گروه کلماتش مهم هستند.فهرست واژگان آخر کتابای ادبیات و همچنین بیاموزیم های زبان فارسی هم مهم ان.سعی کنین وقت هایی که اضافه دارین لغت هایی که براتون سختن رو تمرین کنین.اینجوری بهتر یاد میگیرین و تو ذهنتون حک میشن.

تاریخ ادبیات

اول باید در نظر داشته باشیم که از پرداختن به نکات جزیی و بی اهمیت مثل اکثر تاریخ ها(روز و سال)&حوادث جزیی و بی امهیت پرهیز کنین.چیزی که اهمیت داره نام آثار و صاحبانشون&حوادث تعیین کننده تاریخ ادبیات&مکاتب ادبی و پیروانشون و مثل اینهاست.

معانی لغات

لغات آخر کتابای ادبیاتو کامل بخونین&اگه یه کلمه چند تا معنی داره حتما همه رو یاد بگیرین.بعضی لغات هستن که تو متن نیمدن ولی آخر کتاب هستن&اونارو هم کامل بخونین.به معنی لغات تو قسمت توضیحات و« آورده اند که» حتما دقت کنین.تو کتاب زبان فارسی ۳ هم بعضی واژه ها معنی شدن مخصوصا تو قسمت املا.

مهمترین راه یادگیری واژه ها مرور سریع انها تو بازه های زمانی مشخصه که واسه اینم میتونین جعبه لایتنر استفاده کنید:

استفاده از جعبه ی لایتنر

این وسیله که از محصولات کانون فرهنگی آموزشه خیلی جالبه و مطالعه رو جذاب تر میکنه.باور کنین دارم جدی میگم من از این وسیله واسه یادگیری معنی لغات ادبیاتو عربیو زبان انگلیسی& فرمول های ضدحال و مطالبی که فرار بودن استفاده کردم.باعث میشه که مطالب به حافظه بلندمدت برن.من الآن اگه از دوما بپرسم آثار هوشنگ ابتهاج چیه؟شاید حدود ۸۵% نتونن بگن!!!الآن من که حدود ۲ ماهه درسی نخوندم میدونم:نخستین نغمه ها&سراب&سیاه مشق&شبگیر.باور کنین از کتاب ندیدم که بنویسم!قیمتشم کمه(حدود ۳۰۰۰ تومن).اگه نظرات زیاد بود روش استفادشم میذارم.

زبان فارسی_دستور نگارش

قبل از تست زدن کتابو کامل و مفهومی بخونین.ساختار جمله هارو تو کتاب بررسیی کنین و خودتونم سعی کنین مثل کتاب جمله سازی کنین و نکته های دستوری رو توش به کار ببرین.مهم ترین مباحث دستوری ساختار کلمه ها(مشتق&ساده%مرکب و …) و اجزای کلمه است.

آرایه های ادبیات

تعریف آرایه های ادبی رو خوب یاد بگیرین.(کاملا!!!).سوالای ادبیات داخلو خارجو زیرو رو کنین!!!

ارتباط معنایی

برای خوب جواب دادن به تستای این بخش باید اول از همه بیتای کتابو اقلا یه بار خونده باشین و مفهومشونو بدونین.بعد سعی کنین کتاب گاج سفیدو تو این زمینه بخرین و هر هفته تستای مشخصی رو ازش بزنین.من خودم نمیتونستم ارتباط معنایی خوب بزنم ولی از این کتاب که تمرین کردم&بعد از حدود ۵۰ تست راه میوفتین و هرچی که بیشتر میزنین تسلطتون بیشتر میشه!

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۴/۱۰/۱۳
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

چگونه درس ادبیات رامطالعه کنیم

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشید مطالب مفید بود موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی