‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

حرکات یوگابرای برطرف کردن تیروئید

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ


بررسی‌های اخیر نشان داده که یوگا می‌تواند به برطرف کردن مشکلات مربوط به تیروئید کمک کند.

 

به نقل از سایت MNT، تیروئید غده‌ای در بدن است که با سلامت فیزیکی و روحی در ارتباط است. تیروئید بر سوخت و ساز بدن، دمای بدن و رشد تاثیر می‌گذارد. از آنجایی که ورزش یوگا باعث کاهش استرس می‌شود بر سلامت تیروئید نیز تاثیرگذار است. بررسی‌ها نشان داده که 6 ماه انجام یوگا بر هرمون‌هایی که با تحریک غده تیروئید ترشح می‌شوند تاثیر می‌گذارد.

 

حرکات یوگا که بر قدرتمند شدن و کشیدن شدن عضلات گردن تمرکز دارند می‌توانند برای بیماران تیروئید مفید باشند.

 

حرکات یوگایی که می‌توانند بر بیماران تیروئید کمک کنند عبارتند از: 

- ایستادن بر روی شانه: در این حرکت نشانه‌ها بر روی زمین قرار می‌گیرد و تمام بدن در یک خط عمود بر زمین قرار می‌گیرد.

 

- حرکت ماهی: در این حرکت باسن بر روی زمین قرارمی‌گیرد، پاها کشیده جلوی بدن قرار دارند دست‌ها را باید از پشت زیر باسن قرار داد. ساق‌ دست‌ها تا آرنج باید بر روی زمین باشد.

 

- حرکت پل: این حرکت برای قدرتمند شدن کمر مناسب است. در این حرکت پاها باید با زاویه 90درصد خم باشد و کف پا باید بر روی زمین باشد. شانه‌ها و سر را نیز بر روی زمین قرار دهید. بدنه را از زمین جدا کرده و به صورت کمانی روی هوا نگه دارید.

 

- حرکت کبری: در این حرکت بر روی شکم دراز بکشید کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید و دست‌ها را صاف عمود بر روی زمین قرار دهید. بالاتنه و بالای پاها از زمین جدا می‌شود و حالت کمانی به خود می‌گیرد.

 

- حرکت قایق: در این حرکت تنها باسن بر روی زمین قرار می‌گیرد و بدن شکل V به خود می‌گیرد. زاویه زانو باید 90 درصد باشد و بین ساق پا موازی زمین نگه داشته شود.

 

منبع: ایسنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی