‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

۱۲کاری که افراد موفق در صبح انجام می دهند

دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۵۱ ب.ظ


موفقیت اتفاقی پیش نمی آید. رهبران صنعت تنها از تخت خواب بلند نمی شوند تا هرچیزی را از قفسه بردارند و برای صبحانه آماده کنند و بعد به سمت محل کارشان بروند تا هر چه پیش آمد خوش آمد. آنها برنامه ریزی می کنند، آماده می ­شوند و اجرا می کنند.

رُی .اف بامیستر روانشناس در کتابش به نام ” عزم راسخ:  پی بردن دوباره به عالی ترین توانایی انسان ” معتقد است: عزم راسخ ما در بامداد به بالاترین حد خود می رسد. همچنین در صبحگاه هورمون پاسخگوی بیداری کورتیزول موج بلند و سریعی از هورمون ها تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از بیدارشدنمان در کل بدنمان می فرستد که انرژی لازم برای پاسخگویی به نیازهای اولیه و ضروری را به ما می دهد اما بحث  سر قضیه های علمی نیست.

خودِ شما هم به خوبی می دانید که موفقیت در کارهای روزانه به گذراندن صبحی پرانرژی نیاز دارد. اگر صبح هایتان را بیهوده و کسل کننده می گذرانید و آماده هستید که این دوره ی بحرانی را بهبود بخشید، بد نیست باهم به این ۱۲ عمل روزانه ی کارگشا که مدیران مشهور جهانی هم از آنها پیروی می کنند نگاهی بیندازیم:

اسرار افراد موفق

۱-مدیتیشن یا مراقبه
نیکول الیزابت دیمر مسئول رشد انجمن سایت Inbound.org در بهبود بخشی اجتماع می گوید: من هر روز صبح مدیتیشن انجام می دهم. چه از طریق یوگا یا تصریح عمل چاکراه ها یا گوش دادن به موسیقی های تبتی. مدیتیشن به پاک شدن ذهن برای تصریح تمرکزم کمک می کند.

۲-به اولویت بندی خود توجه کنید
دنی هالارویچ بنیان گذار و مدیرعامل LemonStand می گوید: هرروز صبح، قبل از انجام دادن هر کاری، نرم افزار نوت( یادداشت برداری) موبایلم را باز می کنم، جایی که ماموریت های مربوط به شغل و زندگی ام را آنجا نوشته ام و آنها را با صدای بلند بازگو می کنم. بعد چند دقیقه در سکوت به پیشامدهای زندگی ام، به پیشرفت هایم و چیزهایی که سپاسگزارشان هستم می اندیشم. سپس مجدداً به دو سه موضوع مهمی که در آن روز می خواهم بدست بیاورم نگاهی می اندازم.

۳-برای روز و هفته تان هدف بگذارید
دن مرفی جانشنین توسعه تجاری  Import.io می گوید: من برای هدف هفته ام، صبح های دوشنبه، دو سه کار مهمی را که باید از ساعت هفت صبح انجام دهم مشخص می کنم. اگر روزی گیج کننده شود ( که تقریباً همیشه هم اینطور است ) می توانم به آن دو سه کاری که مشخص کرده ام نگاهی بیندازم و برای دستیابی بهشان تمرکز کنم.

رازهای موفقیت

۴-برنامه ریزی تان را زیر دوش انجام دهید
کُلین متیوز بنیانگذار Content Marketer : حین دوش گرفتن، به طور ذهنی هر آنچه را که باید در طول روز انجام دهم برنامه ریزی می کنم. بعد عین همین کار را برای آن چیزهایی که می خواهم انجام گیرد تکرار می کنم. بعد از آن به سختی تلاش می کنم تا خودم را برای هر آنچه در روز پیش می آید آماده کنم.

۵-ذهن خود را به کار بیندازید
پاول شپیرو مدیر جست و جو در Catalyst/GroupM : اولین کاری که من صبح ها انجام می دهم این است که یک نوشیدنی گیاهی که وقت زیادی برای ساختن نمی خواهد می نوشم. هدف این است که من با یک ذهن باز و خلاق چه با کار یا هرچیز دیگری مواجه شوم. من چیزی می خواهم که الهام دهنده و انگیزه بخش من باشد برای رویارو شدن با سیل ایمیل هایی که باید به آنها پاسخ دهم.
اگر بتوانید این اندیشه ها را حین آماده کردن صبحانه یا رسیدن به کارتان داشته باشید حتما چیزی بدست خواهید آورد.

۶-یک فنجان قهوه ی عالی بسازید
چاک لنگانکر بنیان گذار Digital Telepathy: خیلی دوست داشتم بگویم که من هرروز صبح مدیتیشن می کنم اما اینطور نیست. به جای آن، مدیتیشنِ من هر روز صبح یک فنجان قهوه ی عالیست. نه تنها به کلی بدنم را از خواب بیدار می کند، بلکه آن کوبیدن قهوه و دمای بالای آب جوش و انجام دادن اینها با دست خودم، قسمت خلاق ذهنم را بیدار می کند. خیلی جالب است که با همچین کاری صبح خود را شروع کنید.

۷-وقتی را برای شکرگزاری بگذارید
بکی رایت :من پنح دلیل شکرگزاری ام را در مقاله ام نوشته ام که در طول روز مرا با انرژی مثبت و ذهنی باز و سالم نگاه می دارد. من معتقدم که بازنگری به افکارم و مرتب سازی آنها به ترتیب اولویت و اهمیتشان در زندگی خیلی مهم و مفید است.

۸-معمولی و ثابت قدم باشید
دن مارتل کارآفرین: نرمش، نوشیدنی سبز، مدیتیشن. هر اتفاقی بیفتد اینها نخستین کارهایی است که من صبح ها انجام می دهم. اینها به بازسازی بدنم و ذهنم و هم چنین رساندن سوخت لازم برای به اجرا در آوردن نهایت استعدادم کمک می کنند.

۹-دست آوردهای آینده را مجسم کنید
ای جی کومار بنیان گذار انتشارات Limitless: چشم هایم را به مدت ده دقیقه می بندم و اهدافم را تصویر سازی می کنم. به حدی حقیقی مجسم می کنم که انگار به راستی به آنها دست یافته ام و تنها تصور نیست. در آن جایگاه هیچ نگرانی، احتیاج به چیزی یا ترس از دست دادنی وجود ندارد و من نامحدودم.

اسرار افراد موفق

۱۰-صبحانه ی سالم بخورید
هیتر انه کارسون رئیس و بنیان گذار  Onboardly: برای مدتی طولانی کار من بعد از بیدار شدن این بود که خودم رابه موبایلم برسانم تا از رسانه های اجتماعی ام بی خبر نمانم. کمی بعد فهمیدم که اینکار به صورت غریزی و خودکار شده و اگر ادامه یابد به نفع من نیست. امروز، من سعی می کنم یک صبحانه ی سالم بخورم که معمولا شامل پروتین و سبزیجات است (تخم مرغ، سالمون یا مرغ ) البته به همراه یک نوشیدنی گیاهی یا قهوه. این وعده به حدی مرا سیر نگاه می دارد که اگر وعده ی نهارم به تآخیر افتاد، سبزیجات همچنان مرا حفظ خواهند کرد.

۱۱-از خواندن ایمیلتان قبل از خواب خودداری کنید
چاد هالورسن مدیر عامل و بنیان گذار When I Work: من یک ساعت بیشتر بیدار می ماندم تا ایمیل هایم را بخوانم. اینکار را کنار گذاشتم تا بتوانم طول روزم را به موضوعات مهم همان روز اختصاص دهم نه موضوع ایمیل هایم.

رازهای موفقیت

۱۲-ذهنتان را پاک کنید و برای امروزتان آماده باشید
برد کریسپ مدیرعامل Maptive: تمام صبحم را مشغول پاک کردن ذهنم هستم تا با توانم از پس چالش های آن روز بر بیایم. من صبح ها را با ورزش، صبحانه ای سبک و قهوه آغاز می کنم تا کارها را روی غلتک بیندازم. همچنین به نتیجه رسیده ام که موسیقی جاز توانایی رویایی و آمادگی مرا برای مسایل روز جدید بیشتر می کند.
 
این پیشگامان با دقت سعی کرده اند عادات خود را بر پایه های سالم بگذارند که می دانند آنها را موفق می کند اما اگر همواره صبح های شما بدون برنامه می گذرد چگونه می توانید آنرا بهبود ببخشید؟

آسان ترین راه برای شروع امتحان کردن است. یکی از موارد بالا را که برایتان بهتر به نظر می رسد انتخاب و به مدت یک هفته امتحان کنید و سعی کنید از تاثیرات آن روی عادات خود یادداشت برداری کنید. اگر در هفته ی اول آنهارا مفید یافتید سعی کنید در هفته ی بعد بهبودشان دهید. اگر هم بی نتیجه بود یک مورد دیگر را امتحان کنید.

هیچ فرمول معجزه گری برای بهبود بخشی عادات صبحگاهی شما وجود ندارد تا بگوید چه عادت خاصی برایتان مفیدتر است بلکه بر پایه ی آزمون و خطاست که شما به یک ترکیب موفق دست می یابید که که پایه ی شما را همانند این پیشگامان موفق بهبود می بخشد.

منبع:یک پزشک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی