‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

چگونه خود رابه کتاب علاقه مند کنیم

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ب.ظ

داشتن کتاب و داشتن مطالب خواندنی در خانه، مطالعه کردن والدین، بیرون رفتن و تجربه کردن به‌صورت مشترک بخشی از فرایند علاقه‌ مند شدن به مطالعه را تشکیل می‌دهد.

چند روش ساده برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به کتاب

محیط مناسبی برای خواندن فراهم کنید.


 یکی از جنبه‌های مهم برای مطالعه محیط مناسب برای خواندن می‌باشد. محیط آرام، راحت و پرنور.

نیاز به سکوت شاید امری واضح به نظر برسد اما خانه خود را ببینید و به صداهای آن گوش دهید. آیا صدای تلوزیون و رادیو دایم بلند است؟ آیا فرزندتان می‌تواند در اتاق را ببندد تا صدای دعوای خواهر و برادرش را نشنود؟ آیا همه صداهای خیابان شنیده می‌شود؟ برای اینکه هدفتان از مطالعه لذت بردن باشد، باید بتوانید از محیط خود خارج شوید و به طور کامل در متن فرو بروید. اگر صداهای خارجی حواستان را به‌طور مکرر پرت کند، غیرممکن است بتوانید تا حد مطلوب جذب متن بشوید. صدا بخصوص حواس بچه‌ها را پرت می‌کند، آنها را گیج می‌کند و آنها را از خواندن دلسرد می‌کند.

فرزندتان در مدرسه روی نیمکتی سفت و پشت میز، مطالعه می‌کند. بچه‌ها به‌صورت غریزی تمایل دارند که روی زمین دراز بکشند. شاید خواندن روی فرش برای آنها از پشت میز نشستن راحت‌تر باشد و شاید رختخواب خود را برای مطالعه به صندلی ترجیح دهند. اگر امکان مالی آن را داشته باشیدئ و فضای کافی نیز در خانه‌تان باشد، بد نیست یک مبل راحتی یا متکای ویژه برای فرزندتان تهیه کنید چون بیشتر بچه‌ها از داشتن وسایل خصوصی لذت می‌برند.

نوری که از بالای سر می‌تابد در اغلب اوقات تند است و به راحتی نمی‌توان با آن مطالعه کرد، می‌توان از چراغ‌های مخصوصی استفاده کنید که نور آنها قابل تنظیم ‌باشد.

اگر فضایی ساکت، راحت و روشن فراهم کرده‌اید باز هم کارتان کاملا تمام نشده است. کار دیگری که باید انجام دهید اینست که زمان کافی را نیز در اختیار فرزندتان قرار دهید تا بتواند فارغ از کار خانه، فعالیت‌های دیگر و گفت‌وگو با اعضای خانواده، بدون مزاحمت به مطالعه بپردازد و در بطن کتاب فرو رود و با آن کاملا درگیرشود.

از کتاب 50 روش برای علاقه‌مند کردن فرزند به مطالعه، نوشته کتی زاهلر، مترجم سارا رئیسی، نشر صابرین.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی