‹›

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی

نکات ومطالب تازه علمی ازتمام نقاط جهان

نکات فرهنگی، آموزشی وتربیتی
من محمد طاها حقیر سعی می کنم تابا گذاشتن مطالبی فرهنگی وعلمی در وبلاگ نسیم دانش رضایت شماراجلب کنم وامید وارم شما عزیزان هم ازمن حمایت کنید واین وبلاگ را همگی با یاری هم بسازیم

چگونه برای مدرسه اماده شویم؟

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ب.ظ

مدرسه جایی است می تواند واقعا کسل کننده باشد و فکر اینکه هر روز صبح باید از خواب بلند شوی و برای مدرسه رفتن آماده شوی عذاب آور است و وقتی کارهایی مثل انجام دادن تکالیف، درس خواندن و درس جواب دادن را به آن اضافه کنید دیگر واقعا غیرقابل تحمل است.

اما موضوع به همین سادگی ها نیست در نهایت همه ما می دانیم که آینده ای وجود دارد و بالاخره یک روزی می رسد و شما نمی توانید مدرسه را رها کنید. در ادامه راه هایی را در اختیار شما قرار می دهیم که شما را از نظر روانی و جسمانی برای مدرسه آماده می کند.

  1. مطمئن باش خوب استراحت کرده ای

همه می دانند کسانی که کم تر خوابیده اند از نظر ذهنی عملکرد ضعیف تری نسبت به سایرین دارند بنابراین با خواب کافی شما می توانید از ذهن خود در یادگیری و به خاطر سپردن مسائل نهایت استفاده را ببرید.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. تغذیه سالم

بدن و مغز نیاز به انرژی دارد و این انرژی از آنچه که شما می خورید تهیه می شود بنابراین میان مغزی که از هله و هوله انرژی می گیرد با مغزی که مواد مغذی به آن می رسد تفاوت زیادی وجود دارد. برای عملکرد بهتر مغز شما باید خشکبار، انواع میوه و حبوبات مصرف کنید.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. سبک درس خواندن خود را پیدا کن

هرکس سبک خاص خود را در درس خواندن دارد . فایده این کار در این است که با دانستن آن سرعت خودت را در یادگیری افزایش میدهی. به عنوان مثال؛ نحوه به خاطر سپردن مطالب در فردی که حافظه بصری قوی ای دارد با کسی که حافظه شنوایی قوی ای دارد کاملا متفاوت است و دانستن این تفاوت ها برای شما یک امتیاز مثبت محسوب می شود.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. ساعت بدنت را بشناس

برخی از افراد صبح ها چندان خوش اخلاق نیستند و یا توانایی یادگیری ندارند برعکس ممکن است در شب ها بتوانند بهتر عمل کنند. درنهایت هرکسی به مرور زمان متوجه می شود که از جمله کدام افراد است.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. لوازم یادگیری ات را آماده کن

مسلما در فهمیدن مطلبی که بار اول است می خوانی با بار دوم تفاوت هایی وجود دارد بنابراین به خودکار و ماژیک در چند رنگ برای هربار خواندن نیاز داری. سایر لوازم تحریرهایی که بهتر است به هنگام مطالعه داشته باشی این ها هستند:

مداد، خودکار، ماژیک، پاک کن، خط کش، ماشین حساب، دفترچه یادداشت

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

 

  1. آشنایی با محیط آموزشی

اگر در محیطی مانند مدرسه احساس راحتی و آرامش نداشته باشی نمی توانی خوب یاد بگیری برای این کار بهتر است به گروه هایی که بچه ها با هم درس می خوانند ملحق بشی سعی کنی ترس هایت را کنار بگذاری و یادبگیری که با هرکسی کنار بیایی و نترسی.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. افکار منفی ات را به چالش بکش

افکار منفی می توانند تو را از فعالیت های مفید روزانه ات بازدارند بنابراین با زیرسوال بردن آن ها می توانی آن ها را ازبین ببری.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. تمرین نفس عمیق

به گفته بسیاری از کارشناسان این عمل پیش از امتحان و یا هر موقعیت استرس زای دیگری که با آن مواجه هستید می تواند به شما کمک کند. چگونه نفس عمیق بکشیم؟ به صورت عمیق از طریق بینی نفس بکشید و چند ثانیه خود حبس کنید سپس آن را همانگون از طریق بینی و دهان آزاد کنید.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

  1. عوامل استرس زا را پیدا کن

به مرور زمان هر فردی متوجه می شود که چه نقاط ضعفی دارد. از خودت بپرس و آن ها پیدا کن و سعی کن از آن ها دوری کنی و یا شکست دهی البته مسائلی مانند کافئین و یا رژیم غذایی از جمله عواملی هستند که هرکسی را تحت تأثیر قرار می دهد. در ادامه تعدادی از عومل رایج استرس زا را می خوانید:

قهوه، رژیم، چایی، سودا، سخنرانی

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

۱۰٫برنامه ریزی کن

هر انسانی چه از نظر انرژی چه زمان محدودیت های بسیاری دارد و یک انسان بی هدف ممکن است انرژی و زمان خود را هدر دهد بنابراین بهتر است هرچه زودتر برای خود یک برنامه ریزی دقیق انجام دهی و یا حداقل پیدا کن که از مدرسه و کلاس درس چه می خواهی.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

۱۱٫راه رسیدن به هدف را شناسایی کن

مسیر کسی که می خواهد شاگرد اول کلاس باشد با کسی که فقط می خواهد از کلاس جان سالم به در ببرد کاملا متفاوت است. همیشه مشخص کردن نقشه راه و حتی اینکه یک جدول بکشی کمک بزرگی می تواند به تو بکند.

چگونه خود را برای مدرسه آماده کنیم؟

۱۲٫جست و جوگر باش

به درس های مدرسه اکتفا نکن. معلم های مدرسه قابل احترام هستند اما همه چیز دان نیستند و حتی ممکن است اشتباه کنند بنابراین بهتر است خودت را برای کلاس آماده کنی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۰
محمد طاها حقیرابراهیم ابادی

چگونه برای مدرسه اماده شویم؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی